4 مرداد 1397

اخبار رویدادها

پل عابر پیاده آرمیتاژ گلشن افتتاح شد

پل عابر پیاده برج تجاری اداری آرمیتـــاژ گلشن به‌عنوان چهارمین مدخل ورودی به بخش تجاری، شب گذشته با حضور مسئولین شهری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توسعه سرمایه گذاری آرمیتـــاژ، در این پل عبوری تفریحی که به‌عنوان چهارمین مدخل ورودی به مجتمع تجاری نیز شناخته می‌شود، سهولت استفاده عابران و رفت‌وآمد ساده و پرسرعت در رأس اقدامات قرار گرفته است که از جمله ‌آن‌ها می‌توان به تجهیز پل به سه دستگاه آسانسور و 2 دستگاه پلکان با ارتفاع 12 متر اشاره کرد. 

با وجود تمام این شاخصه‌ها که هرکدام از آن‌ها برای هر پل شهری یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود، آرمیتاژ با اهمیت به جایگاه زیبایی در ساخت فضاهای فاخر و علم به این نکته مهم که شاید هیچ ‌چیز به‌اندازه یک طراحی زیبا نتواند عابران را به گذر از یک پل ترغیب کند، تلاش کرده است با طراحی و اجرای پلی در فضایی با طول 43 و عرض 5 مترمربع در این راستا گام بردارد.

به‌همین منظور طراحی ویژه‌ای در داخل و خارج از پل صورت گرفته است تا معیارهایی همچون معماری سبز، نورپردازی خاص، دید منظره کوهستان و همچنین وجود امکان و قابلیت نظارت تصویری بر عبور و مرورهای داخل پل به شکل نوینی در این پل صورت گیرد.

برای رسیدن به این هدف طراحان مجموعه آرمیتاژ گلشن، همزمان چند نکته را در طراحی مدنظر قرار داده‌اند:

  1. عدم ممانعت بصری پل عابر پیاده به کوه‌های آب و برق: برای توجه به این امر استفاده از پوسته متخلخل و همچنین استقرار پل در ارتفاع 12 متری در نظر گرفته‌شده است.
  2. تبدیل عرشه پل به منظرگاه: در طراحی داخلی پل آرمیتاژ سعی شده است با توجه به موقعیت منحصربه‌فرد آن، استفاده از مصالح مناسب از قبیل چوب پلاست و ... در رأس اقدامات قرار گیرد تا با ایجاد فضاسازی‌های مناسب، ضمن افزایش کیفیت فضای پل سبب به وجود آمدن تعاملات اجتماعی برای گذراندن وقت برای مخاطبین با سلایق گوناگون گردد. این امر موجب تبدیل پل عابرپیاده از سیرکولاسیون صرف به منظرگاهی با تعاملات اجتماعی می‌شود.
  3. ترکیب پل با مجتمع: پیش‌بینی امتداد پل در راستای امتداد راهروهای تجاری طبقه دوم مجتمع موجب افزایش مخاطبان پل و در نتیجه تعاملات اجتماعی خواهد شد.
  4. سهولت در دسترسی به پل: پیش‌بینی سه دستگاه آسانسور 8 نفرِ با سرعت 2 متر بر ثانیه موجب سهولت هرچه بیشتر افراد به عرشه خواهد شد.

تمامی این اقدامات در کنار طراحی زیبا و مدرن تنها در جهت کمک به فرهنگ استفاده از پل‌های هوایی عابر پیاده و ایجاد المانی ویژه و فاخر برای شهر مشهد انجام گرفته است.

 


نظرات

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.


برای ارسال نظر باید وارد شوید.



ارتباط با تیم پشتیبانی

از طریق شماره تماس
+98 51 38075
30006215 سیستم دریافت پیامک
پست الکترونیکی
info@armitajmall.com